stolowka-marconiOferowana przez nas dieta niskokaloryczna -1200 kcal,
jest dietą zbilansowaną dostarczającą organizmowi wszystkie niezbędne składniki pokarmowe (białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy makro i mikroelementy) warunkując jego prawidłowe funkcjonowanie.
Dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu istotne jest, aby źródłami kalorii były nie tylko produkty białkowe, ale także często eliminowane z diety osób stosujących diety odchudzające – węglowodany biorące czynny udział  w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Węglowodany, które są  głównym składnikiem energetycznym pożywienia podajemy w ilości ok. 100g dziennie – ilość ta chroni nasz organizm przed zużyciem białka ustrojowego. Są to tzw. produkty z grubego przemiału: pełnoziarniste pieczywa, naturalny brązowy ryż kasza gryczana, makaron razowy, otręby i zarodki pszenne. Produkty te zawierają mniej kalorii i są cennym źródłem błonnika pokarmowego (wit. z grupy B i soli mineralnych), który zwiększa objętość pożywienia i daje uczucie sytości.

Eliminujemy z diety natomiast wszystkie cukry proste -cukier, słodycze, dżemy, miody, słodzone napoje. Produkty te posiadają wysoki indeks glikemiczny powodując zwiększanie insuliny, wpływają na odkładanie się tkanki tłuszczowej. W diecie naszej ograniczamy głównie tłuszcze, których podajemy nie więcej niż 40 gram dziennie, z czego 25-30g to tłuszcz pochodzący głownie z produktów białkowych. Produkty typowo tłuszczowe podajemy głównie w postaci masła (źródło witaminy A) oraz olejów roślinnych (źródło NNKT).
Białko (w ilości 70 -80g dziennie) dostarczamy w 3 głównych posiłkach. W postaci produktów zwierzęcych chudych:
- mleka i jego przetworów, kefir, maślanka, jogurt naturalny ,chudy twaróg, zawierają duże białka, które stymulują usuwanie tłuszczu w organizmie i zapobiegają jego odkładaniu się w postaci fałdek tłuszczu.

- chudego mięsa, ryb i drobiu
- chudych wędlin - głównie drobiowych
- w ograniczonej ilości jajek

stolowka-krystynaWarzywa i owoce, które podajemy
w ilości ok. 750g/dobę oprócz błonnika są źródłem witamin C i B makro
i mikroelementów. Serwujemy je głównie w postaci surowej lub gotowanej (z dodatkiem surowego masła).
Ze względu na to, iż w diecie niskokalorycznej ważny jest nie tylko dobór produktów i ich ilośc, a także sposób przygotowania posiłków. Potrawy przygotowujemy więc metodą gotowania na parze, pieczenia w folii. Polecana przez nas  dieta 1200kcal pozwala uniknąć efektu jo-jo. Zawiera produkty ”z różnych półek” piramidy zdrowego żywienia, ale o odpowiedniej  kaloryczności i stosunkowo niskim indeksie glikemicznym. Aby zwiększyć skuteczność diety należy połączyć ją z systematycznym wysiłkiem fizycznym.



Istnieje możliwość korzystania z w/w diety
po konsultacji z lekarzem, za dopłatą do wyżywienia.

Kuracjusze pełnopłatni - 10 zł
Kuracjusze NFZ - 15 zł